Het Amerikaanse fastfoodbedrijf Yum Brands heeft zijn verkopen vorig kwartaal wereldwijd verder zien stijgen. Dat maakte het moederbedrijf van de ketens KFC, Pizza Hut en Taco Bell woensdag bekend.
De internationale verkopen van kippenvleugels, taco’s en pizza’s namen in de eerste drie maanden van 2016 met 5 procent toe. Filialen die langer dan een jaar open zijn brachten daarbij 2 procent meer fastfood aan de man.
De operationele winst nam met een vijfde toe, terwijl de winst per aandeel opliep van 0,80 naar 0,95 dollar. Die groei was sterker dan analisten hadden voorspeld. De toename van de winst maakte Yum Brands ook positiever over de rest van het jaar. Daarin wordt nu een toename van de operationele winst met 12 procent voorspeld, in plaats van 10 procent zoals eerder werd aangegeven.
Yum Brands kondigde vorig jaar aan zijn Chinese tak te willen afsplitsen. Dat proces ligt volgens het bedrijf op schema.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl